Marketingmix promotie




 

Marketingmix promotie

Volgens de VanDale betekend het woord ‘Promotie’ het volgende;

Reclame, handeling om te promoten‘.

Dat is dan ook meteen waar het om gaat. Uw naamsbekendheid kan groter worden door gebruik te maken van diverse middelen om uw bedrijf te promoten. Een van deze manieren is mond-tot-mond reclame. Als eigenaar van een horecabedrijf hebt u natuurlijk geen invloed op wat de mensen over het bedrijf zeggen behalve dat uzelf en uw werknemers correct omgaan met uw gasten en dat er te aller tijde goede kwaliteit producten uit de keuken en bar komen. Houdt er hierbij rekening mee dat ruim 50 procent van de gastbeleving in de horeca wordt bepaald door hoe u met uw gasten om gaat. Dit blijkt ook wel uit de ergernis top 10 van horecagasten. Het grootste deel van de punten die hier genoemd worden zijn van toepassing op de omgang met uw gasten. Toch is het van groot belang dat, als er wel actief aan promotie gedaan wordt, men het promotiebeleid goed afgestemd wordt op de complete marketingmix.